capstarz@yahoo.com

capstarz@yahoo.com

Wednesday 31 October 2012

Reaksi lelaki apabila menyukai si dia

Pernah tak korang perhatikan bagaimana reaksi seorang lelaki apabila menyukai si dia. Berikut merupakan antara reaksi yang dapat diperhatikan sepanjang pemerhatian dilakukan :

1) Apabila seseorang lelaki mula menyukai si dia, perasaan gugup akan datang secara tetiba tanpa diundang. Ketika inilah korang boleh perhatikan bagaimana tindak balas seorang lelaki apabila mula berhadapan dengan si dia buat pertama kalinya. Perhatikan perkataan pertama yang keluar daripada mulut lelaki tersebut dan bagaimana nada suara yang dilontarkan. Sudah pasti lidah menjadi kelu seperti digam, nada suara pula berubah terketar-ketar memikirkan ayat pertama yang sesuai digunakan untuk memulakan perbualan.

2) Kebiasaannya lelaki yang menyukai si dia jarang bercakap secara berhadapan buat pertama kalinya. Mungkin perasaan malu masih lagi menebal at this moment. Tapi, jauh di sudut hati memang teringin sangat hendak memulakan bicara tapi apakan daya kemahiran mengayat tu belum lagi dikuasai sepenuhnya. Ketika inilah bantuan rakan sebaya lain yang sudah ada banyak pengalaman sebelum ini diperlukan. Maka, bergurulah dengan mereka sehinggalah kemahiran mengayat ni berjaya dikuasai sepenuhnya. Sambil-sambil tu mula la cari langkah lain, tanya pak cik google macam mana nak mengayat si dia.

3) Jelas kelihatan lebih-lebih lagi apabila lelaki tersebut berselisih dengan si dia di pertengahan jalan. Lutut dah start terketar-ketar, badan pula menggigil dan yang lebih parah lagi bila muka dah berubah warna jadi merah padam. Reaksi semula jadi ini bukan dibuat-buat tetapi berlaku secara natural dan spontan. Ketika ini jugalah akal jadi panjang, cepat-cepat tukar laluan supaya tidak berselisih dengan si dia. Cemas punya pasal kan......nak buat macam mana.......

4) Ada sesetengah lelaki itu akan perhatikan si dia dari jauh, Bukan tak berani nak approach, tapi dek bimbang si dia sudah berpunya, cuma perhatikan gerak geri si dia dari jauh. Mana lah tahu sudah berpunya, tak pasal-pasal dapat malu f.o.c (free of charge). At least. kalau buat macam ini kira selamat lah sikit daripada dimalukan macam itu je kan........

5) Lelaki kebiasaannya akan mengunakan orang tengah untuk mendapatkan maklumat tentang si dia.Paling senang just tanya orang yang paling rapat dengan si dia macam course mate. Masa ni lah lelaki tu cuba dapatkan contact untuk move to the next stage. Ada yang lagi extreme, ada sesetengah lelaki sanggup dapatkan profil si dia melalui mana-mana sumber yang senang didapati macam butiran diri pelajar dalam sistem maklumat pelajar.

6) Reaksi seterusnya pandai-pandai lah korang perhatikan sendiri.

Jumpa lagi entri seterusnya.

1 comment: