capstarz@yahoo.com

capstarz@yahoo.com

Sunday 15 July 2012

PELABURAN JANGKA MASA PANJANG!

PUBLIC GOLD


Pernah tak korang dengar pasal pelaburan dalam PUBLIC GOLD? Ala yang pasal jual beli emas.perak dengan barang kemas tu....urmm,bagi korang yang tak tau lagi pasal PG ni,mai sini aku nak cerita sikit pasal pelaburan ni....PG merupakan salah satu instrumen pelaburan yang menjanjikan keuntungan dalam jangka masa panjang.Jika sesiapa yang ingin mendapat pulangan dalam jangka masa panjang.ini lah medium yang paling sesuai untuk korang memulakan pelaburan.Pelaburan emas dalam PG ini merupakan emas fizikal tulen yang boleh didapati dalam dua bentuk:999 (24 K) dan lagi satu 916 (22K).Bagi yang mula berjinak-jinak dalam pelaburan emas ini, anda disarankan untuk membeli 1 dinar terlebih dahulu untuk medapatkan pemahaman yang lebih jelas dan menyusun strategi bagaimanakah langkah seterusnya untuk mendapatkan pulangan yang lebih tinggi pada masa akan datang.Tetapi perlu diingatkan bahawa pelaburan emas PG ini berbentuk jangka masa panjang (bermaksud anda tidak boleh menetapkan matlamat untuk mengaut keuntungan dalam tempoh terdekat-sebagai contoh dalam masa seminggu atau sehari). Apa yang pasti.berdasarkan trend 10 tahun lepas,terdapat peningkatan dalam harga emas disebabkan oleh kejatuhan mata wang USD dan krisis ekonomi dunia termasuklah peperangan.Harga jualan emas di PG berdasarkan harga pasaran emas dunia iaitu bersandarkan nilai USD (dlm 1 onz=31.1 gram).Emas juga merupakan salah satu langkah untuk menyelamatkan mata wang kita daripada kurangnya nilai disebabkan oleh inflasi.Kebanyakan masyarakat Malaysia sekarang ini mula beralih arah untuk menceburi bidang pelaburan emas.Di PG,apabila selesai urusan jual beli emas oleh seseorang agen(pengedar) anda akan mendapat emas dalam bentuk fizikal berbanding jika anda membuat pelaburan emas seperti akaun simpanan di Maybank dan Public Bank. Itu lah perbezaan ketara antara pelaburan emas di PG dan pelaburan emas melalui akaun simpanan seperti yang diperkenalkan oleh bank-bank tempatan. Selain itu, PG mempunyai kilang sendiri yang terletak di Bayan Lepas.Penang selain mempunyai pengedar di seluruh negara. Jadi, ianya memudahkan bagi orang ramai yang ingin mendapatkan bekalan dan stok emas tersebut. Di bawah merupakan rupa bentuk 1 dinar PG:


Yang hijau tu merupakan sijil yang mengesahkan ketulenan emas tersebut (kat belakang ada tulis keterangannya termasuklah pengesahan oleh orang PG yang bertauliah)


                                Pandangan belakang 1 dinar (bersamaan 4.25 gram)

                               Pandangan hadapan 1 dinar (bersamaan 4.25 gram)


Bagi sesiapa yang mempunyai persoalan.tinggalkan persoalan anda di ruangan komen!

Jumpa lagi dalam entri berikut......




7 comments:

  1. Nice entry...keep up good job!

    ReplyDelete
  2. pelaburan scammer! don`t invest here!

    ReplyDelete
  3. Investasi emas juga sangat populer di sini!

    ReplyDelete
  4. Pleasant Wednesday evening happy Halloween I desire a night

    ReplyDelete
  5. saya memang setuju dengan melabur dalam gold ni. tapi pada masa yang sama, sangat penting untuk kita mempelbagaikan investment. Sebagai contoh, pelaburan bitcoin , masuk ASB ke , tabung haji dan macam2 lagi yang kita bole laburkan. Buat bacaan sikit sebelum invest dalam apa2.

    ReplyDelete