capstarz@yahoo.com

capstarz@yahoo.com

Sunday 23 September 2012

Beli Dinar EMAS Untuk Langsaikan Hutang PTPTN

                                                                  Assalamualaikum

Tengok je tajuk kat atas tu macam pelik je kan bunyinya...hehehe....beli dinar emas untuk langsaikan hutang PTPTN? Betul ni.....beli dinar pun mampu untuk langsaikan hutang PTPTN. Eh,jap.... pasal entri sebelum ni nanti la aku ceritakan sambungannya. Bukan apa, tetiba hari ni dapat idea untuk menulis blog pasal emasssss....

Oh ya,berbalik pada topik kita,di bawah ini akan dikongsikan bagaimana dengan hanya membeli dinar emas anda mampu untuk melangsaikan hutang PTPTN. Tips yang bakal dikongsikan ini sangat mudah dan hanya perlu dipraktikkan untuk kesenangan pada masa hadapan. Dan yang paling penting tips ini sesuai untuk golongan pelajar yang tidak mempunyai pendapatan bulanan yang tetap. Katakanlah seorang pelajar institut pengajian tinggi (IPT) yang mengikuti kursus sepenuh masa di IPT selama 4 tahun (ni untuk pelajar yang mengambil jurusan ijazah sahaja), mampu memulakan pelaburan dalam emas seawal memulakan pengajian pada semester pertama lagi. Bermakna,mereka mempunyai 8 semester untuk menghabiskan pengajian (ni hanya untuk kes bagi mereka yang tidak mengulang semester) di IPT. Tipsnya cukup mudah,anda hanya perlu peruntukkan satu dinar emas sahaja bagi setiap semester. Mudah kan? Cukup hanya satu dinar emas (sekurang-kurangnya),lagi banyak lagi bagus. Ini hanya untuk permulaan sahaja bagi mereka yang mula berjinak-jinak dalam dunia pelaburan emas. Secara tidak langsung,pada penghujung pengajian anda sudah memiliki sekurang-kurangya 8 keping dinar emas (ni hanya anggaran sahaja untuk pembelian minimum 1 dinar emas untuk setiap semester) seperti di bawah:

Semester 1: 1 keping dinar emas
Semester 2: 1 keping dinar emas
Semester 3: 1 keping dinar emas
Semester 4: 1 keping dinar emas
Semester 5: 1 keping dinar emas
Semester 6: 1 keping dinar emas
Semester 7: 1 keping dinar emas
Semester  8: 1 keping dinar emas

* 8 keping dinar emas untuk 4 tahun pengajian. Banyak tu...
Secara asasnya, anda hanya perlu memperuntukkan RM 700- RM 800 setiap semester bagi pembelian dinar emas. Harga ini hanyalah anggaran sahaja bergantung kepada harga pasaran emas dunia. Kita sedia maklum bahawa harga emas meningkat secara puratanya 25% hingga 30% setahun.ya,setahun.banyak kan? Bermakna,selepas 4 tahun pengajian anda harga dinar emas yang anda miliki meningkat antara 100% hingga 120% .Satu pulangan yang agak lumayan jika dibandingkan instrumen pelaburan yang lain. Dengan pulangan ini anda mampu sebenarnya untuk melangsaikan hutang PTPTN. Lagi banyak anda miliki lagi tinggi pulangannnya. Apa-apa pun bergantung kepada bajet anda,daripada membeli barang-barang yang bukan keperluan seperti gajet,apa kata anda laburkan sedikit wang anda kepada instrumen pelaburan seperti emas ini. Banyak faedahnya untuk pelaburan jangka panjang.

Rasanya cukup dulu setakat ini untuk tips bagaimana untuk melangsaikan hutang PTPTN dengan hanya melalui pembelian dinar emas. Semoga apa yang dikongsikan ini mampu dipraktikkan kepada pelajar-pelajar di luar sana yang masih lagi tercari-cari bentuk pelaburan yang menjanjikan pulangan lumayan pada jangka masa panjang. Apa yang penting ialah TINDAKAN! Mulakanlah SEKARANG.....selamat maju jaya!

P/s: Sebarang persoalan,tinggalkan di ruangan komen atau email kan pertanyaan anda ke Capstarz@yahoo.com.

No comments:

Post a Comment